Mit tesz a Mágocsvíz Kft. (szolgáltató), ha a fogyasztó nem (vagy késedelmesen) rendezi tartozását?
Ha a fogyasztó a szolgáltatás díját a szerződésben rögzített feltételek szerint nem fizeti meg, illetve azzal késedelembe esik, a szolgáltató a 38/1995. (IV. 5.) Kormányrendelet 9. §-ában meghatározott intézkedések megtételére jogosult, nevezetesen:
- felhívja a fogyasztó figyelmét mulasztásának a hivatkozott rendeletben meghatározott következményeire (az ÁNTSZ területileg illetékes intézetének egyidejű értesítése mellett),
- a szolgáltató a létfenntartáshoz, a közegészségügyi és tűzvédelmi követelmények teljesítéséhez, valamint az egészségügyi és gyermekintézmények ellátásához szükséges ivóvízellátás, továbbá a szennyvízelvezetésre irányuló szolgáltatás kivételével, a szolgáltatást időben és mennyiségben korlátozhatja, pl. a bekötővezetéket leszűkítheti, lezárhatja (az illetékes ÁNTSZ-nek az intézkedés bevezetését 8 nappal megelőző értesítése mellett, az ÁNTSZ-nek az értesítésben foglaltakkal ellentétes állásfoglalása hiányában).
A szolgáltató a díjhátralék megfizetésének igazolását követő 5 naptári napon belül a szolgáltatást köteles visszaállítani.
A szolgáltatásnak - a fentiek miatt történő - szüneteltetésével, megszüntetésével, újraindításával kapcsolatosan felmerült költségek (pl.: kiszállás költségei, munkadíj stb.) a már hivatkozott rendelet 9. §-ának (6) bekezdése értelmében a fogyasztót terhelik.
Vissza a tetejére